Derinlerden gelen sibernetik korkular
SOMA, Penumbra ve Amnezi. Önceki oyunlarından oyun ilhamı alan bu deneyim, sizi klostrofobik, sualtı bilimkurgu dünyasına sürüklüyor. Ancak, fantastik anlatıda insanlık ve akıl sağlığı temaları iyi araştırılmış olsa da, kasıtlı olarak bağlantısız kurgusu nedeniyle korkular biraz daha düzleşiyor.
Klostrofobik dünyayla bağlantı kurun
SOMA'nın ilk anlarından itibaren soyu açıktır ve sizi ilgi çekici dünyasında köklendirmek için Amnesia'da görülen birçok hileyi kullanır. Simon'ın kontrolünü ele alarak, dünyayla etkileşime geçmenin ana yolunuz, aletlerden sızdırmaz hava kilidi kapılarına kadar ortamdaki unsurları ele geçirmektir. Ardından fareyi veya sağ çubuğu kullanarak onları istediğiniz yöne çekebilir, sürükleyebilir veya itebilirsiniz. Gizlilik odaklı birinci şahıs kontrolleriyle birleştiğinde, bu küçük numara, oyun çözülürken oldukça uygun olduğunu kanıtlayan bir şekilde sizi Simon'a bağlar.
Ancak Amnesia'ya benzer şekilde kontrol etse de, Frictional Games'in odak noktasının açık olduğu açıktır. SOMA'da hikaye anlatımı olmuştur ve burada üstündür. Simon onun kim olduğu konusunda şirketin önceki oyunlarındaki karakterlerden çok daha iyi bir fikre sahip. Ayrıca dünya, önceki oyunlarının jenerik - ama iyi anlaşılmış - Lovecraftian-gotik tarzından inandırıcı ayrıntılarla daha yoğun ve canlı.
Bu hikaye, gizem ve hikayenin bir karışımıdır. korku, günümüzde bir beyin taraması sırasında Simon, Atlantik Okyanusu'nun derinliklerindeki sınırlı-fütüristik bir tesise nakledilir. Bu yeterince kötü değilse, karanlık ve organik makinelerle dolu ıssız üssünde her şey yolunda değil.
Sürtünme Oyunları'na deney yapmak ve keşfetmek için daha fazla alan sağlayan bir ayardır. Hikayesi boyunca aksiyon, çeşitli yapıların kısıtlayıcı iç ve sulu dış cepheleri arasında düzenli olarak geçiş yapar, oyunun hızını ve yüzleşmeniz gereken tehditleri değiştirir.
Sizi dehşetin içine sürükleyecek bir hikaye
Dünyadaki yolculuğunuz sırasında Simon'ın varlığını da sorgulamaya başlıyorsunuz. O gerçekten orada mı, Simon Simon mu ve insan olmak ne anlama geliyor? Talep üzerine tüplü ekipman yetiştirdiğiniz bir durum da dahil olmak üzere, gerçeklik ihtiyaçlarınıza göre sürekli olarak etrafınızda değişir. Tüm bunlar size bir şeylerin meydan okurcasına yanlış olduğuna dair ipuçları sağlar, ancak ayrıntılar yalnızca siz keşfedip keşfettikçe doldurulur.
Düşmanlar da bu belirsizlik üzerinde oynar. Çeşitli hantal robotlar ve yozlaşmış yaratıklar bu sulu mezarlıkta yaşayan ve ölü arasındaki çizgiyi aşıyor. Geliştiricinin önceki oyunlarında olduğu gibi, kendinizi bu düşmanlardan korumak, kaçmak veya tek başvurunuzu gizlemek için hiçbir yolunuz yok.
Ne yazık ki, Simon'ın varlığının bağlantısız doğası - ve düşmanlarının somut sibernetik doğası - Amnezi'nin tanımlanamaz dehşetleriyle karşılaştırıldığında korkuların etkisinin olmadığı anlamına gelir. Kuşkusuz sinir bozucu olmaya devam etseler de, yarı mekanik düşmanlar daha sağlam ve dolayısıyla daha az musallattır. Bu, bir noktada – Simon'ın ne hale geldiğine dair artan inançlarınızla birleştiğinde – onları bir rahatsızlıktan, fantastik hikayedeki bir sonraki adıma giden yolda bir engelden biraz daha fazlası yapar.
SOMA'ları daha da rahatlatmak için. gerilim, teknoloji dolu ayar biraz arkadaşlık sağlar. Uzaktan aramalar, yapay zekalar, makinelerdeki hayaletler, tüm bunlar, bağlantı kurmanız için bir şeyler sağlar - gerilimi daha da kırar. Yine de bu kötü bir şey değil, bu karakterler karmaşık ve kapsamlı arsa geliştirmeye yardımcı oluyor - nemli klostrofobi bunaltıcı hale geldiğinde bile sizi ileriye taşıyor.
Sürükleyici bir bilimkurgu
SOMA, Frictional Games'in önceki çalışmalarıyla çok fazla DNA paylaşıyor, ancak görsel doğrulukta kayda değer bir artış ve ara sıra yaşanan çökmeleri önlüyor. Ortamı ve hikayesi, sizi kurduğu dehşetlerden uzaklaştırabilir, ancak şu anda hala ürkütücü. Ayrıca, yönetilebilir korkuları, sonunda bu heyecan verici bilimkurgu hikayesinin sonuna kadar gitme olasılığınız daha yüksek olduğu anlamına gelir.